Random shit o_O
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Random shit o_O

Talk to people!
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Florentina
Tiger
Florentina


Antall Innlegg : 274
Location : I armkroken til Zac Efron
Registration date : 18.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeTir Des 18, 2007 11:33 am

Heisann alle musikkelskere, alle som laster ned musikk gratis fra internett og alle som ikke gjør det! Tusen takk til dere som ikke gjør det, først og fremst og som har forstått poenget med hvorfor det er helt katastrofe å laste ned musikk gratis!! Jeg råder alle sammen til å lese dette !!

- Å laste ned musikk gratis fra internett er kriminalitet! Rett og slett ulovlig. Derfor har plateselskapene lov til å anmelde alle som laster ned musikk gratis, fordi de stjeler musikken dems. Ville du tatt en bok fra Tanum? Nei, antageligvis ikke, men å laste ned musikk gratis det er greit??
Desverre er denne kriminaliteten så utbredt at man ikke har mulighet til å anmelde alle. Men husk på det; Det er ulovlig å laste ned musikk gratis, det er en forbrytelse!

- Plateselskapene tjener penger på at folk kjøper platene til deres artister, og det samme gjør alle bandene og artistene. Desverre har så mange begynt å laste ned gratis at plateselskapene ikke har god råd nok til å gi ut nye plater til så mange nye artister de ønsker. Om dette fortsetter, får vi ikke lenger noen nye plater!! Hvert år taper plateselskapene millioner og milliarder av kroner på folk som laster ned musikk ulovlig, tror dere virkelig ikke det betyr noenting for dem?? Det er en myte at plateselskapene tjener så mye som folk skal ha det til, de sliter med problemer som nedlastning av gratis musikk!

- Dere som kaller dere "musikkelskere" og allikevel laster ned musikk gratis, vet ikke hva å sette pris på musikken er. Å sette pris på musikken er å betale artisten pengene for den fantastiske musikken de lager, som du setter stor pris på! Når du laster ned musikk gratis ødelegger du heller for artisten, og gjør at artisten får mindre mulighet til å lage mer musikk senere! Er det en måte og vise noen at du setter pris på det den gjør?

- Det er ikke noe problem å kjøpe musikk på internett. Hvis du velger et program som for eksempel iTunes, er det helt ufarlig å laste ned musikken du har betalt for. Programmet er trygt, og du kan med glede og uten angst nyte musikken. En sang koster ca. 7 kroner, det har man da virkelig råd til? To sanger koster like mye som en donut og en plate koster like mye som en biff pakke på Rimi. Hallo?

- Ikke begynn å syt på at du ikke har nok penger. Hvis du hadde veldig lyst på en sjokolade på Rimi, men synes den var for dyr, ville du ikke tatt den og tenkt at "At jeg tar den ene sjokoladen betyr ingenting. Rimi har så mye penger fra før!". Men det kan du liksom gjøre med musikk? Det er respektløst!!

- Hvis du tror at det at du bare laster ned et par sanger ikke har noen betydning tar du feil.
Gratis nedlastning er stort sett en forbrytelse som gjennomføres av skammelige, rike ungdommer i vesten. 8 / 10 ungdommer betaler ikke for musikken de hører på. Om du laster ned gratis, er du en av de. En av de som ødelegger for artistene som prøver å gjøre karriere ved å glede andre med musikken sin.

- Hvis 1 milion mennesker lastet ned 1 plate, ville plateselskapet tapt ca. 100 millioner kroner!!! Er det ingenting?? Er det ikke viktig?? Og det er faktisk faktum, over 1 million mennesker over verden laster ned 1 plate gratis om året! Gratulerer, folkens ??

- P.S; Dette er ikke noe miljøproblem, og det er virkelig ikke skadelig for verden at folk kjøper CD-plater i stedenfor å laste ned musikk (evn. Gratis). Jeg vet at vi ikke trenger å trekke inn det faktum, det blir å snu det på hodet!!


Dette innlegget er Sitert fra en gjest på TOPP forumet, og vil at alle på dette Forumer skal være klar på dette.

En annen viktig ting, kjøper du ikke plata til Favoritt artisten din, kan det hende at artisten aldri mer gir ut en ny plate P.G.A dårlig salg. Ikke at en plate har så mye å si, men hvis alle tenker sånn ;D
Til Toppen Go down
http://www.ashleytisdalefo.diskusjonsforum.no
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeTir Jan 01, 2008 8:28 pm

Bella93p skrev:

En annen viktig ting, kjøper du ikke plata til Favoritt artisten din, kan det hende at artisten aldri mer gir ut en ny plate P.G.A dårlig salg. Ikke at en plate har så mye å si, men hvis alle tenker sånn ;D

Det er ganske dyrt å kjøpe plater.
Jeg laster selv ned musikk, men vet at det er dumt.
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
Florentina
Tiger
Florentina


Antall Innlegg : 274
Location : I armkroken til Zac Efron
Registration date : 18.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeOns Jan 02, 2008 4:11 pm

Ja, det er veldig dyrt å kjøpe CD'er. Ihvertfall hvis man skal kjøpe mange xD
Men unansett kommer folk alltid til å laste ned musikk gratis fra nettet, men hadde det ikke vært fint å sponse favoritt artisten din? Hvis folk slutter å kjøpe CD'er, vil palteselskapene ta inn veldig få personer. og blir musikkverden drastisk krympet. Det med å laste ned sanger far nettet er ulovlig. Hvis f.eks. du legger ut en sang på nettet, og folk laster den ned, da får faktisk du skylda for alt (Hvis de oppdager at det er akkurat deg) og du må betale maaaange milioner kr. Egentlig, det spørs jo helt hvor mange som har lasta den ned. For de beregner jo sånn ca. hvor mye penger de tapte.
Det var faktisk en 18 år gammel dame i USA som ble ferska. Hun hadde lagt ut tre sanger på nettet og veldig mange hadde lasta de ned. Hun måtte betale maaange milliarder i bot. Så hun hadde en stor gjeld resten av livet sitt. Tenk så kjipt det er da.....
Så hvis alle slutter med å legge ut sanger, filmer og alt annet som de ikke har alget selv på nettet, går det helelr ikke ann å finne det. Så da må alle til slutt kjøpe. Det er derfor plateselskapene tar dette veldig alvorlig.
Til Toppen Go down
http://www.ashleytisdalefo.diskusjonsforum.no
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeOns Jan 02, 2008 4:49 pm

gosh.. Er du virkelig opptatt av dette?
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
Florentina
Tiger
Florentina


Antall Innlegg : 274
Location : I armkroken til Zac Efron
Registration date : 18.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeOns Jan 02, 2008 5:09 pm

Ja. Er det så veldig kult å måtte betale mange milliarder i gjeld bare fordi man har lagt ut noen sanger?
det samme gjelder om man legger f.eks. en video av et tv show på youtube. De kan anmelde deg og de har hele retten på dems side. Så det nytter da ikke å si noe imot. Selv om det er veldig urretferdig.
For husk at de kan se IP-adressen din og finne ut alt om deg ;D
Til Toppen Go down
http://www.ashleytisdalefo.diskusjonsforum.no
ponnifisk
Admin



Antall Innlegg : 349
Registration date : 17.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeOns Jan 02, 2008 5:54 pm

Jeg er helt enig i at det er dumt å laste ned all musikk.
Men det er jo dyrt, så jeg bruker å laste ned en del også jeg kjøper platene til artister eller band jeg virkelig liker x]
Til Toppen Go down
https://random-shit.norwegianforum.net
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeOns Jan 02, 2008 6:21 pm

ponnifisk skrev:
Jeg er helt enig i at det er dumt å laste ned all musikk.
Men det er jo dyrt, så jeg bruker å laste ned en del også jeg kjøper platene til artister eller band jeg virkelig liker x]

Akkurat som meg!
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
ponnifisk
Admin



Antall Innlegg : 349
Registration date : 17.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeTor Jan 03, 2008 12:59 am

uje x]
vi er smarte eller hva ? cat
Til Toppen Go down
https://random-shit.norwegianforum.net
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeTor Jan 03, 2008 1:45 pm

Smarte!?
Det er jo bare folk som HAR hjerne!
Vi er GENIALE!
Vi bruker jo tross alt hjernen vår!
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
Dragon
Kråke
Dragon


Antall Innlegg : 38
Age : 33
Location : Grenland
Registration date : 31.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeTor Jan 24, 2008 12:48 am

Bobelle skrev:
ponnifisk skrev:
Jeg er helt enig i at det er dumt å laste ned all musikk.
Men det er jo dyrt, så jeg bruker å laste ned en del også jeg kjøper platene til artister eller band jeg virkelig liker x]

Akkurat som meg!

Haha, jeg og ^^ men jeg laster ned musikk som jeg har på cd også, for da slipper jeg å bytte cd hele tiden for å få variasjon:P også er det dumt at det er mange cder man ikke får kjøpt i Norge, det er dyrt å bestille fra utlandet :/
Til Toppen Go down
Florentina
Tiger
Florentina


Antall Innlegg : 274
Location : I armkroken til Zac Efron
Registration date : 18.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeTor Jan 24, 2008 1:12 am

Dragon skrev:
Bobelle skrev:
ponnifisk skrev:
Jeg er helt enig i at det er dumt å laste ned all musikk.
Men det er jo dyrt, så jeg bruker å laste ned en del også jeg kjøper platene til artister eller band jeg virkelig liker x]

Akkurat som meg!

Haha, jeg og ^^ men jeg laster ned musikk som jeg har på cd også, for da slipper jeg å bytte cd hele tiden for å få variasjon:P også er det dumt at det er mange cder man ikke får kjøpt i Norge, det er dyrt å bestille fra utlandet :/

Alle CD'er kan bestilles. Ihvertfall hos platekompaniet.
De hadde så klart ikke plata til Ashley Tisdale, så jeg bestillte den hos platekompaniet. Etter omtrent en og en halv uke kom den til Norge og betalte ingenting ekstra. Totalt bestalte jeg 169 kr for CD+DVD ;D
Og det samme ksoter den på nettet men da må man plusse på frakta som koster 30 kr.
Til Toppen Go down
http://www.ashleytisdalefo.diskusjonsforum.no
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeTor Jan 24, 2008 8:19 pm

Woow!? 30 kroner i frakt er ikke spesielt mye xD
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
Dragon
Kråke
Dragon


Antall Innlegg : 38
Age : 33
Location : Grenland
Registration date : 31.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeFre Jan 25, 2008 12:39 am

Bella93p skrev:
Dragon skrev:
Bobelle skrev:
ponnifisk skrev:
Jeg er helt enig i at det er dumt å laste ned all musikk.
Men det er jo dyrt, så jeg bruker å laste ned en del også jeg kjøper platene til artister eller band jeg virkelig liker x]

Akkurat som meg!

Haha, jeg og ^^ men jeg laster ned musikk som jeg har på cd også, for da slipper jeg å bytte cd hele tiden for å få variasjon:P også er det dumt at det er mange cder man ikke får kjøpt i Norge, det er dyrt å bestille fra utlandet :/

Alle CD'er kan bestilles. Ihvertfall hos platekompaniet.
De hadde så klart ikke plata til Ashley Tisdale, så jeg bestillte den hos platekompaniet. Etter omtrent en og en halv uke kom den til Norge og betalte ingenting ekstra. Totalt bestalte jeg 169 kr for CD+DVD ;D
Og det samme ksoter den på nettet men da må man plusse på frakta som koster 30 kr.

Da har du kule platekompaniet folk, jeg måtte betale 50 kroner hvis jeg skulle ha CD'en jeg. og hvor har du vært å sett på nettet? Er det norsk side, eller fra utlandet? det er mye dyrere fra utlandet tror jeg, og det jeg vil ha kan man ikke få kjøpt i Norge :/ eller da må jeg inn til Oslo, og det ekke bare bare, for går ikke an å bestille derfra heller
Til Toppen Go down
Florentina
Tiger
Florentina


Antall Innlegg : 274
Location : I armkroken til Zac Efron
Registration date : 18.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeMan Jan 28, 2008 12:43 am

Dragon skrev:
Bella93p skrev:
Dragon skrev:
Bobelle skrev:
ponnifisk skrev:
Jeg er helt enig i at det er dumt å laste ned all musikk.
Men det er jo dyrt, så jeg bruker å laste ned en del også jeg kjøper platene til artister eller band jeg virkelig liker x]

Akkurat som meg!

Haha, jeg og ^^ men jeg laster ned musikk som jeg har på cd også, for da slipper jeg å bytte cd hele tiden for å få variasjon:P også er det dumt at det er mange cder man ikke får kjøpt i Norge, det er dyrt å bestille fra utlandet :/

Alle CD'er kan bestilles. Ihvertfall hos platekompaniet.
De hadde så klart ikke plata til Ashley Tisdale, så jeg bestillte den hos platekompaniet. Etter omtrent en og en halv uke kom den til Norge og betalte ingenting ekstra. Totalt bestalte jeg 169 kr for CD+DVD ;D
Og det samme ksoter den på nettet men da må man plusse på frakta som koster 30 kr.

Da har du kule platekompaniet folk, jeg måtte betale 50 kroner hvis jeg skulle ha CD'en jeg. og hvor har du vært å sett på nettet? Er det norsk side, eller fra utlandet? det er mye dyrere fra utlandet tror jeg, og det jeg vil ha kan man ikke få kjøpt i Norge :/ eller da må jeg inn til Oslo, og det ekke bare bare, for går ikke an å bestille derfra heller

Jeg var inne på en norsk nettside. Om jeg bestiller den derifra bestiller de fra utlandet. Så du slipper å betale den dyre frakta! Så du kan bestille alle slags plater som er gitt ut der. Bare søk, og gav sket treff, kan du bestille. Selv om CD'en ikke finnes i butikkene. Kjender noen som bestilte Ashley Tisdale plate gjenom nettet jeg. Måtte kun betale 30 kr. i frakt.
Til Toppen Go down
http://www.ashleytisdalefo.diskusjonsforum.no
Florentina
Tiger
Florentina


Antall Innlegg : 274
Location : I armkroken til Zac Efron
Registration date : 18.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeMan Jan 28, 2008 12:43 am

Bobelle skrev:
Woow!? 30 kroner i frakt er ikke spesielt mye xD

Ja, det er mye for en fattig person som meg xD
Til Toppen Go down
http://www.ashleytisdalefo.diskusjonsforum.no
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeMan Jan 28, 2008 7:38 pm

Bella93p skrev:
Bobelle skrev:
Woow!? 30 kroner i frakt er ikke spesielt mye xD

Ja, det er mye for en fattig person som meg xD


Wow.. Det svaret passet godt! Muahaha xD
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
Florentina
Tiger
Florentina


Antall Innlegg : 274
Location : I armkroken til Zac Efron
Registration date : 18.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeMan Jan 28, 2008 8:15 pm

Bobelle skrev:
Bella93p skrev:
Bobelle skrev:
Woow!? 30 kroner i frakt er ikke spesielt mye xD

Ja, det er mye for en fattig person som meg xD


Wow.. Det svaret passet godt! Muahaha xD

Haha. Når man ikke har så mye penger, må man spare på det man har.
Får så vidt råd til magasinene mine jo ;P
Til Toppen Go down
http://www.ashleytisdalefo.diskusjonsforum.no
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitimeTir Jan 29, 2008 7:02 pm

Bella93p skrev:
Bobelle skrev:
Bella93p skrev:
Bobelle skrev:
Woow!? 30 kroner i frakt er ikke spesielt mye xD

Ja, det er mye for en fattig person som meg xD


Wow.. Det svaret passet godt! Muahaha xD

Haha. Når man ikke har så mye penger, må man spare på det man har.
Får så vidt råd til magasinene mine jo ;P

Da ville det kanskje vært bedre å sagt JO.
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
Sponsored content





Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Empty
PosteTema: Re: Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!   Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS! Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Gode Grunner til å IKKE laste ned Musikk GRATIS!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Morsom Musikk Lek!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Random shit o_O :: Underholdning :: Musikk-
Gå Til: