Random shit o_O
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Random shit o_O

Talk to people!
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Fantasy- bøker

Go down 
5 posters
AvInnlegg
kokerolle
Panda



Antall Innlegg : 59
Registration date : 19.12.2007

Fantasy- bøker Empty
PosteTema: Fantasy- bøker   Fantasy- bøker Icon_minitimeLør Des 29, 2007 2:55 am

Jeg elsker fantasy- bøker! Jeg lever meg så inn i rollene, og jeg er selv ganske fantasifull, så det er ikke noe problem å få meg til å elske disse eventyrene. Men hva synes dere?
Her er noen bøker og hva jeg synes om dem:

Harry Potter: De beste bøkene jeg har lest. De er så bra, har lest de flere ganger. De er utolig lettlest, og sykt spennende. Jeg tror jeg aldri blir lei av Harry Potter, og jeg kan trykt si at jeg dagdrømmer en del etter å ha lest ei bok. Og visste dere at det er disse bøkene som er blitt solgt mest av utenom bibelen, koranen og de religionsbøkene?

Arwen- triologien: Har bare lest førsteboka, Eragon, og jeg syns den er skikkelig bra. Den en bra skrevet og spennende. Det har jo blitt laget film av denne boka, men jeg for min del foretrekker boka. Jeg gleder meg til å lese de siste!

Phenomena: Har lest de tre første, og synes de er skikkelig bra. Gleder meg skikkelig til å lese resten, men jeg er ikke helt sikker på hvor mange det er. De er kanskje ikke de mest kjente, men jeg anbefaler de virkelig.

Narnia- bøkene: Jeg synes de er bra disse og, men ikke så bra som de ovenfor. Fantasien er jo veldig bra, det er jo en bra historie. Men jeg synes ikke alle bøkene er skrevet like bra, da..

Ringenes Herre: Jeg har lest den første, men jeg synes den var litt tunglest. Men så leste jeg en gammel utgivelse, og de nye er jo klart mer lettleste. Men jeg foretrekker egentlig filmene.

Er det andre bøker dere har lest som dere anbefaler, så blir jeg skikkelig glad for noen tips. study
Til Toppen Go down
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Fantasy- bøker Empty
PosteTema: Re: Fantasy- bøker   Fantasy- bøker Icon_minitimeSøn Des 30, 2007 10:12 pm

Deilig^^
Holder på med bok to i Phenomena..
Virkelig spennende.
Har også lest Ringenes Herre og Harry Potter.
Digger Fantasy.
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
enhjørning
Admin
enhjørning


Antall Innlegg : 107
Age : 31
Registration date : 18.12.2007

Fantasy- bøker Empty
PosteTema: Re: Fantasy- bøker   Fantasy- bøker Icon_minitimeMan Des 31, 2007 3:29 am

Jeg prøvde meg på Ringenes Herre boka for rundt et halvår siden. Men jeg måtte gi opp. Den var utrolig slitsom å lese. Derimot leste jeg "Hobbiten" av samme forfatter. Den var utrolig bra !
Når det gjelder Harry Potter så har jeg bare lest første boka fordi Harry Potter er ærligtalt, kjempe dårlig. Ellers har jeg kanskje ingen tips til fantasy-bøker.
Til Toppen Go down
Lykketrollet
Panda



Antall Innlegg : 63
Age : 33
Location : Mor di
Registration date : 27.12.2007

Fantasy- bøker Empty
PosteTema: Re: Fantasy- bøker   Fantasy- bøker Icon_minitimeMan Des 31, 2007 4:46 am

Harry Potter:
Eiger, enkelt og greitt Very Happy Det er ein grunn til at det no er ein av verdas mest kjende seriar.

Arwen:
Aaah, deilig serie Very Happy Har lest Eragon på både norsk og engelsk og Eldest på engelsk. Gler meg til å ein eller annan gong lese tredje^^

Phenomena:
Las dei too fyrste, trur eg, då eg var yngre, så må vel ta å lese resten ein gong og. Synst å hugse at dei ikkje var så ille.

Narnia:
C.S. Lewis <3
Heilt fantastisk bra bøker! Bøker som alle burde lese Very Happy
Og forfattaren er ein genial mann, er det alle som veit at Narnia er C.S. Lewis sin måte å formidle nyetestamentet?
"I believe in Christianity as I believe that the sun has risen, not only because I see it but because by it I see everything else." -C.S Lewis

Ringenes Herre:
Likar dei ikkje >.<
Sorry. Det er ein av dei få gongane eg faktisk synst filmane er betre enn bøkene...>.<

ARTEMIS FOWL:
Geniale bøkene^^ Bøkene er så fantastiske^^
Til Toppen Go down
http://www.justfuckinggoogleit.com
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Fantasy- bøker Empty
PosteTema: Re: Fantasy- bøker   Fantasy- bøker Icon_minitimeMan Des 31, 2007 1:52 pm

enhjørning skrev:
Jeg prøvde meg på Ringenes Herre boka for rundt et halvår siden. Men jeg måtte gi opp. Den var utrolig slitsom å lese. Derimot leste jeg "Hobbiten" av samme forfatter. Den var utrolig bra !
Når det gjelder Harry Potter så har jeg bare lest første boka fordi Harry Potter er
ærligtalt, kjempe dårlig. Ellers har jeg kanskje ingen tips til fantasy-bøker.

Har lest "Hobbiten" også, jeg xD
Virkelig bra, ja.
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
Dragon
Kråke
Dragon


Antall Innlegg : 38
Age : 33
Location : Grenland
Registration date : 31.12.2007

Fantasy- bøker Empty
PosteTema: Re: Fantasy- bøker   Fantasy- bøker Icon_minitimeMan Des 31, 2007 11:50 pm

Dere har glemt Den Mørke Materien bøkene!:
Det Gylne Kompasset
Den Skarpeste Kniven
En Kikkert av Rav


Dragebøkene:
- The Dragon Eye
- Dragons: Words Afire
- Dragonology- The Complete Book of Dragons
- The Dragonology Handbook- A Practical Course in Dragons



De fleste andre er nevnt, men andre bøker av Tolkien som Hùrins Barn, Silmarillion, The Book of the Lost Tales part 1 and 2
Til Toppen Go down
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Fantasy- bøker Empty
PosteTema: Re: Fantasy- bøker   Fantasy- bøker Icon_minitimeTir Jan 01, 2008 12:08 am

Gleder meg ufattelig til å komme igang med "Den mørke Materien"
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
kokerolle
Panda



Antall Innlegg : 59
Registration date : 19.12.2007

Fantasy- bøker Empty
PosteTema: Re: Fantasy- bøker   Fantasy- bøker Icon_minitimeSøn Jan 20, 2008 8:23 pm

Takk for tipsene! Jeg har veldig lyst å lese Den Mørke Materien bøkene! De høres spennende ut. pirat
Jeg har hørt om de Dragebøkene, men er det liksom en historie, men personer og sånt? Vet ikke helt jeg..
Til Toppen Go down
Dragon
Kråke
Dragon


Antall Innlegg : 38
Age : 33
Location : Grenland
Registration date : 31.12.2007

Fantasy- bøker Empty
PosteTema: Re: Fantasy- bøker   Fantasy- bøker Icon_minitimeTor Jan 24, 2008 1:00 am

kokerolle skrev:
Takk for tipsene! Jeg har veldig lyst å lese Den Mørke Materien bøkene! De høres spennende ut. pirat
Jeg har hørt om de Dragebøkene, men er det liksom en historie, men personer og sånt? Vet ikke helt jeg..

De to øverste er historie bøker (den andre er det flere i), men de to nederste er mer "fakta"- bøker.
Til Toppen Go down
kokerolle
Panda



Antall Innlegg : 59
Registration date : 19.12.2007

Fantasy- bøker Empty
PosteTema: Re: Fantasy- bøker   Fantasy- bøker Icon_minitimeOns Feb 20, 2008 8:53 pm

okei, jeg skal merke meg dem. Føler jo at det er ingen bøker verdt å lese lenger, som jeg ikke allerede har lest før.. o_O
Til Toppen Go down
Sponsored content





Fantasy- bøker Empty
PosteTema: Re: Fantasy- bøker   Fantasy- bøker Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fantasy- bøker
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Random shit o_O :: Underholdning :: Bøker-
Gå Til: