Random shit o_O
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Random shit o_O

Talk to people!
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Tipse Hverandre!

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Tipse Hverandre! Empty
PosteTema: Tipse Hverandre!   Tipse Hverandre! Icon_minitimeMan Des 31, 2007 5:11 pm

Jeg synes vi kan tipse hverandre litt om bøker, siden å lese er så ufattelig kult Cool

De bøkene jeg vil Anbefale:

Kiki Strike og skyggebyen av Kirsten Miller
- Den er ufattelig god. Det er den første boken til
Kirsten, og jeg gleder meg til å lese bok nr to i serien.
Boken handler forresten om en jente som heter Ananka Fishbein,
(tenk å ha et så stygt navn?) Hun møter Kiki Strike som drar henne og
noen andre jenter med på et eventyr hvor de finner en underjordisk by.
Det er ikke så mange som har lest den, men den ruler!

Jeg heter Navnløs av Tove Andersson
- Denne anbefaler jeg om du liker å ta det med ro, og tenke over det du leser.
Jenta boken handler om liker ikke navnet sitt og forandrer stil og kallenavn stadig vekk.
Den er ikke spesielt spennende, men du lærer litt og tenker gjerne en del på andre religioner og følelser. Veldig hyggelig

Phenomena av Ruben Elias(s)en
- Jeg har ikke lest alle bøkene. Men det handler om tvillingene Alk og Ilke.
I følge visdomsboken Phenomena skulle to alvebarn slå den onde tanken,
Tarkan i en krig. De følger en profeti som forteller hvordan de skal gjøre det
og får god hjelp av trollmannen Sha-Ra og vinterbjørnen Arol.
Veldig spennede^^

Hobbiten av JRR Tolkien
- Det er ganske lenge siden jeg leste Hobbiten. Men jeg synes den er veldig bra.
Husker ikke akkurat nå hvordan det hele startet, men Bilbo (Kjent fra LOTR), Gandalv og husker ikke hvor mange dverger skulle en plass jeg heller ikke husker navnet på, lurer på om det var for å finne skatten til en drage..
Hvis noen husker noe, kan de være grei å hjelpe meg med denne forklaringsdelen xD

Annas Barn av Unni Lindell
- Denne er bra. Unni er flink til å forklare følelser.
Annas barn handler om Anna som er på sommerferie, sammen med venninnen Amanda. Når hun kommer hjem er hun gravid xD
Så boken handler rett og slett om følelsene Anna hadde, folk så rart på henne.
Venner ble uvenner osv.

Harry Potter av JK Rowling
- Jeg går ut ifra at alle vet hva HP handler om, så det gidder jeg ikke å forklare.
Men jeg synes det er en bra serie^^
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
Dragon
Kråke
Dragon


Antall Innlegg : 38
Age : 33
Location : Grenland
Registration date : 31.12.2007

Tipse Hverandre! Empty
PosteTema: Re: Tipse Hverandre!   Tipse Hverandre! Icon_minitimeMan Des 31, 2007 11:44 pm

Har ganske mange jeg, og mange vet dere hva handler om sikkert

- Harry Potter, selvfølgelig
- ALT av Tolkien, flinke flinke Ringenes Herre mannen.
- Arwen- triologien; Eragon, Den Eldste, og den siste hakke kommet ut ennå da:P (laga film av første boka, men den er ikke på langt nær så god som boka)
- Legenden om Narina, alle bøkene
- På Flukt av Liza Marklund (dame som blir forfulgt av en syk syk ektemann, kjempe bra bok, klarer du ikke å legge fra deg)
- Jens Bjørneboe bøker (flink mann det og)
- Den mørke materien av Philip Pullman (Det gylne kompasset er den første, laget film av)
- Twilight av Stephenie Meyer, kan være vanskelig å få tak i (vampyr Very Happy)
- Villskudd av Vindland (husker ikke fornavn) (bra, sterk bok)
- Mannen som elsket Yngve (må leses, er ikke så homsebok som navnet kan få den til å virke)

For de som liker drager (på engelsk alle sammen) :
- The Dragon Eye
- Dragons: Words Afire
- Dragonology- The Complete Book of Dragons
- The Dragonology Handbook- A Practical Course in Dragons

(de to siste er mer 'fakta' bøker om drager.)
Til Toppen Go down
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Tipse Hverandre! Empty
PosteTema: Re: Tipse Hverandre!   Tipse Hverandre! Icon_minitimeTir Jan 01, 2008 12:04 am

Dragon skrev:

- Den mørke materien av Philip Pullman (Det gylne kompasset er den første, laget film av)

Ah.. Fikk Det gylne kompasset i Julegave ^_^
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
enhjørning
Admin
enhjørning


Antall Innlegg : 107
Age : 31
Registration date : 18.12.2007

Tipse Hverandre! Empty
PosteTema: Re: Tipse Hverandre!   Tipse Hverandre! Icon_minitimeTir Jan 01, 2008 5:58 am

oi.. fikk lyst å lese mange av disse bøkene <__<
mwææh

Mine tips:

Sønnavind (Serie av Frid Ingulstad):
-Serien handler om en jente som heter Elise som bor i Norge tidlig på 1900 tallet. Vi følger henne gjennom alle tingene som skjer i livet hennes. Både oppturer og nedturer. Jeg er HELT hekta på serien. Hver gang det kommer en ny bok, graver jeg meg ned i sofaen og stopper ikke å lese før jeg er ferdig. Frid Ingulstad er en fenomenal forfatter og hun har skrevet en mengde andre serier som også er utrolig gode. Men jeg mener Sønnavind er den beste.

Madonna gåten (bok av diverse humorister fra Norge):
-madonna gåten er en parodi på den kjente boken "DaVinchi koden". Bare at i denne boken foregår det i Norge, og forfatterene har mange lure vrier på alle de rare situasjonene fra orginal boken. Jeg holdte på å le meg skakk da jeg leste den. Den er så utrolig genial. Det er vel ikke mer å si egentlig.

Rosa og Trøffel/Trøffel og Rosa (av Katja Reider)
-Denne boken er YNDLINGS BOKEN MIN. Den er.. fantastisk. Ikke døm meg, men boken handler om to griser. De lever helt forskjellige men alikevel så like liv. De liker begge å tenke, og å ligge under det store epletreet når blomstene blomstrer. De blir forelsket første gang de ser hverandre... Jeg har ikke lyst å forklare hva den handler om for den er så fin. Og jeg vil ikke ødelegge den med mine ord. uanstet så er boken vakker. Og den er fint illustrert i tillegg med søte tegninger gjennom hele boken! LES DEN.
Til Toppen Go down
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Tipse Hverandre! Empty
PosteTema: Re: Tipse Hverandre!   Tipse Hverandre! Icon_minitimeTir Jan 01, 2008 6:50 pm

Hah!?
To Griser?
Jeg kunne ikke lese ferdig hva du hadde skrevet om den.
Men griser er jo helt genial!
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
kokerolle
Panda



Antall Innlegg : 59
Registration date : 19.12.2007

Tipse Hverandre! Empty
PosteTema: Re: Tipse Hverandre!   Tipse Hverandre! Icon_minitimeOns Feb 20, 2008 9:08 pm

Jeg elsker romantiske bøker! Men de fleste jeg ahr lest er liksom fra TL-klubben, som jeg har lånt fra venner, eller noe sånt. Krimbøker er også sykt spennende å lese. Jeg anbefaler "Fra jord er du kommet" av Tami Hoag(tror det var det forfatteren het). Den er creepy.. men skikkelig spennende, kunne liksom ikke legge boka fra meg.
"Barnepiken" av R.L. Stine (det er ikke en av de dårlige Grøsserne bøkene, men en mer for voksne.) er også bra. Jeg synes den var litt skummel, jeg.. confused
Til Toppen Go down
Bobelle
Tiger
Bobelle


Antall Innlegg : 388
Location : Nord for ekvator
Registration date : 30.12.2007

Tipse Hverandre! Empty
PosteTema: Re: Tipse Hverandre!   Tipse Hverandre! Icon_minitimeTor Feb 28, 2008 10:55 pm

Jeg anbefaler boken "Luna".. Jeg husker uheldighvis ikke hvem som har skrevet den, men om man kommer over den MÅ den leses.
Også anbefaler jeg "Jakten på Jennifer Jones" av Anne Cassidy, virklig kjempebra den også.
Til Toppen Go down
http://www.mummidalen.moo.no
Sponsored content





Tipse Hverandre! Empty
PosteTema: Re: Tipse Hverandre!   Tipse Hverandre! Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tipse Hverandre!
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Random shit o_O :: Underholdning :: Bøker-
Gå Til: